Zdobywaj klientów z wyszukiwarki Google

Wyszukiwarka Google jest najpopularniejszym serwisem w sieci służącym do wyszukiwania informacji a wskutek tego największym źródłem ruchu dla stron WWW. Co zdecydowało o tak olbrzymim sukcesie wyszukiwarki Google?

Powodem tego są dwie cechy. Sukces mógł się wydarzyć tylko w sytuacji pojawienia się tych dwóch cech naraz.
Prostota
Generalnie koncepcja wyszukiwarek jest genialna. W pasek wyszukiwania wstawia się po prostu frazę związaną z interesującymi nas informacjami. W efekcie wyszukiwarka zwraca wylistowane odsyłacze do witryn internetowych które zawierają interesujące nas treści.
Przed wyszukiwarkami w Internecie królowały portale, będące zbiorami posegregowanych tematycznie odnośników do różnych stron www. Były to bardzo rozbudowane witryny i poszukiwanie nowych treści mogło być nieco niełatwe. Trzeba było zorientować się w strukturze konkretnego portalu, żeby znaleźć potrzebną informację. Portale były uzupełniane o sekcje własnych treści. Do teraźniejszych czasów te serwisy – o ile wcześniej nie upadły – przekształciły się właśnie w magazyny artykułów własnych a funkcja katalogowania w dużym stopniu została wyeliminowana. Natomiast w rozróżnieniu od portali wyszukiwarki oferowały coś innego. Co prawda wiele z nich było tak zaprojektowanych, że witryna wyglądała jak katalog stron, jednakże sama wyszukiwarka w kwestii designu to był po prostu pasek do wpisania szukanej frazy. Jeżeli chodzi o wyszukiwarkę Google to Google zrezygnowano z rozbudowanej strony głównej na rzecz minimalizmu. Na stronie głównej prócz logo i paska wyszukiwania nie ma wiele więcej elementów. Natomiast same potężne możliwości wyszukiwarki starczają i przewyższają znacznie możliwości wyszukiwania informacji jakie oferowały portale w formule katalogów stron internetowych.

Jakość wyników
Google zwracało bardzo odpowiednie wyniki. Do tego ilość zaindeksowanych stron WWW znacząco przewyższała liczbę zaindeksowanych stron internetowych w każdym katalogu czy portalu.

Dlaczego ruch z wyszukiwarek jest nader wartościowy

Jeżeli ktoś wejdzie na twoją witrynę internetową z wyszukiwarki, oznacza to, że najprawdopodobniej wprowadził w pasek wyszukiwania frazę lub słowo kluczowe, na którą twoja strona WWW zajmuje wysokie miejsce. Większość internautów wchodzi na strony internetowe jedynie z pierwszej strony wyników wyszukiwań. Najczęściej są to frazy związane właśnie z działalnością firmy. Czyli na witrynę internetową wchodzą osoby, które świadomie szukają konkretnego słowa kluczowego lub frazy. Zasadniczo nie są to wejścia przypadkowe, ale ludzi zainteresowanych właśnie tym rodzajem produktu lub usługi jaki oferujesz na stronie firmowej.

W jaki sposób znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwań Google na interesujące Ciebie słowa kluczowe lub frazy?

Są cztery sposoby.

Wypozycjonowanie witryny internetowej do pierwszej dziesiątki w wynikach naturalnych

Miejsca w pierwszej dziesiątce wyników naturalnych są to niezmiennie od wielu lat najwartościowsze miejsca jeżeli chodzi o promocję i budowanie wizerunku strony WWW. Wydaje się, że dużo internautów chętniej klika na linki z wyników naturalnych niż na reklamę kontekstową. Wysokie pozycje świadczą o wartości witryny. Rzadko ktoś będzie pozycjonował witrynę, która nie niesie w sobie wartości dla odbiorcy i tym samym ma nikłe możliwości sprzedania usługi lub towaru albo promowania jakiejś idei.

Pojawiło się pojęcie SEO – czyli Search Engine Optimization, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Jest to dziedzina interdyscyplinarna, w skład której wchodzą: przynajmniej podstawy webmasteringuhtml/css, analiza wyników wyszukiwań i wielu danych z sieci, konfiguracja serwerów, wiedza na temat domen internetowych, UX, copywriting, marketing.

Powszechnie używa się zamiennie pojęć SEO oraz pozycjonowanie stron WWW. Nie jest to poprawne, ponieważ termin pozycjonowanie jest szersze, SEO jest częścią działań pozycjonowania. Na pozycjonowanie stron internetowych składają się działania on site oraz off-site. On site to właśnie SEO, czyli optymalizacja witryny. Off-site to po prostu zdobywanie linków do strony pozycjonowanej na innych witrynach internetowych.

Specjalista SEO powinien znać się na każdym aspekcie pozycjonowania, jednakże już w tej dziedzinie wyodrębniają się osoby, które specjalizują się na przykład tylko w linkbuildingu.

Usługi specjalisty SEO to w obecnych czasach wielce pożądane usługi. Miejsce w pierwszej trójce wyników wyszukiwania, w tak zwanych serpach w Google to nader często przyczyna osiągnięcia sukcesu w biznesie.

Linki sponsorowane

W odróżnieniu od pozycjonowania w przypadku reklamy kontekstowej strona WWW która ma być promowana pojawia się na pierwszej stronie wyników od razu po włączeniu kampanii. Jest to wielce pomocne, jeżeli akurat zależy nam na czasie. Wyszukiwarka Google daje do dyspozycji bardzo rozbudowany panel, w którym można zoptymalizować kampanie zarówno pod kątem ruchu jak i kosztów. Bardzo przydatnym narzędziem jest serwis z propozycjami słów kluczowych. Trzeba dodać że linki sponsorowane mogą być emitowane także na stronach internetowych sieci partnerskiej.

Mapy Google

Wyniki map Google wyświetlają się u góry strony wyników wyszukiwania. Mapy Google nie w każdym wypadku wyświetlają się. Na mapie naniesione są punkty oznaczające miejsca stanowiące odpowiedź na słowo kluczowe lub frazę a poniżej dane tych miejsc.

Google Moja Firma

Google daje możliwość założenia strony-wizytówki swojej firmy. Można tam umieścić poza podstawowymi danymi również odnośnik do witryny firmowej a także oferowane produkty.

[/wpts_spin]

Specjalista SEO

 

Author: admin