Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron WWW to zwrot, który od kilkunastu lat wymieniany jest nader często. Dotyczy on przeważnie pozycjonowania stron WWW w najsłynniejszej wyszukiwarce która jest zarazem najpopularniejszą stroną WWW na świecie – Google.

Skąd ta przeogromna popularność Google? Mianowicie z powodu wygody oraz jakośći wyników. Internet to miliardy url-i czyli adresów stron, na których przechowywane są gigantyczne ilości informacji w postaci tekstów, zdjęć, filmów, plików audio. Dzięki Google można błyskawicznie i w prosty sposób znaleźć potrzebne treści czy materiały. I do tego Google oferuje nader trafne wyniki. Przypuszczalnie właśnie ta jakość wyników sprawiła, że wyszukiwarka Google rozgromiła inne wyszukiwarki, które przecież już istniały. Przed erą Google królowały w sieci portale, czyli takie bardziej rozbudowane katalogi. Wymagały trochę więcej inwencji, jeżeli chodzi o wyszukiwanie informacji, trochę bardziej sugerowały witryny z danej dziedziny.

Wyszukiwarka Google wytwarza największy ruch w sieci. Jest to ruch o wysokiej jakości – to znaczy, że z wyszukiwarki na naszą stronę wchodzą osoby zainteresowani tym co na stronie prezentujemy.

Jeżeli sprzedajesz w sklepie internetowym na przykład opony i będziesz na tą frazę w pierwszej trójce w serpach Google to możesz spodziewać się wielkiej sprzedaży- o ile z twoim sklepem jest wszystko dobrze, na przykład masz dopracowane kwestie UX a mechanizmy potrzebne do zrealizowania sprzedaży funkcjonują prawidłowo.

https://semhub.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych/

Wydaje się, że w dużej większości branż to właśnie górne miejsca na pierwszej stronie w Google dają najlepsze rezultaty. Oczywiście są takie branże, gdzie może zdarzyć się, że na przykład promocja na Facebooku czy Instagramie przewyższa skutecznością inne formy promocji. Jednak to Google wiedzie prym, jeżeli chodzi o skuteczność marketingową. Stąd pozycjonowanie stron internetowych to tak istotna a przez to popularna usługa. Wysokie pozycje często są główną przyczyna funkcjonowania biznesu.

Na czym polega pozycjonowanie w wyszukiwarce Google?

 

Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google to ogół działań zmierzających do osiągnięcia jak najwyższych pozycji pod kątem wybranej frazy. Postępowania te dzieli się na on-site – czyli te dotyczące samej witryny, która ma być pozycjonowana oraz off-site – działania poza stroną.

Jeżeli chodzi o działania on-site to tutaj trzeba wymienić: optymalizacja kodu i treści pod kątem fraz a także działania UX które wpływa na czas przebywania internautów na stronie co jest jednym z czynników rankingowych.

Off-site to przede wszystkim budowa profilu odnośników prowadzących do witryny. Odsyłacze są bowiem od początku jednym z najistotniejszych faktorów rankingowych wyszukiwarki Google.

 

 

 

 

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *