
Składniki wizualnej identyfikacji firmy są jednym z istotnych elementów budowania marki. Loga firm albo ich efektów są tak samo znane jak te produkty. Są utożsamiane. Myśląc o pepsi-coli widzimy charakterystyczną butelkę, kojarzymy kolory, widzimy logo. Logo jest istotnym elementem systemu wizualnej identyfikacji firmy, jest graficznym podpisem marki. Można również powiedzieć, iż jest taką skarbonką, do której przez lata składają się opinie milionów osób korzystających z produktów lub usług danej firmy.
Na system identyfikacji wizualnej oprócz logo mogą wiązać się wzory graficzne, kolory, kształty 3 d.
Te elementy widać na stronach internetowych, materiałach promocyjnych, drukach firmowych. Oczywistym wyborem jest odzież robocza (na przykład: https://www.nuka.pl/odziez-robocza). Mogą zatem być czapki robocze, koszule itd.
Elementy wizualnej identyfikacji firmy mają jej aurę, są jej fizyczną twarzą. Powinny być odbiciem branży. Na przykład, jeśli firma sprzedaje nasiona roślin ogrodowych, powinna w swoim systemie identyfikacji użyć motywów nawiązujących do roślin – kształty liści, różne odcienie zielonego.
Poza tym elementy wizualnej identyfikacji firmy mają jej specyficzny obraz.