O oddechu i innych sprawach

Wim Hof

Hartowanie organizmu
Na czym polega hartowanie? Oczywiście istnieje kilka czy nawet kilkanaście technik hartowania organizmu, jednakowoż – jeśli nigdy wcześniej nie miało się z nimi do czynienia – warto rozpocząć swoją przygodę z hartowaniem od czegoś prostego i nie aż tak bardzo nieprzyjemnego. Nie dla każdego odpowiednie będzie morsowanie. Przeciętny człowiek może mieć bowiem olbrzymie trudności z zanurzeniem choćby jednej nogi w lodowatej wodzie. Nie warto więc od razu rzucać się na głęboką wodę. Skuteczne hartowanie organizmu równie dobrze można też przeprowadzić w domowych warunkach. Jakże więc to zrobić?

Tak właściwie potrzebna jest do tego tylko łazienka. A prawidłowo wykonane hartowanie zadziała nawet lepiej niźli suplementy na wzmocnienie organizmu, dlatego warto stosować je codziennie. A w jaki sposób to robić? Domowe hartowanie polega po prostu na przemiennym zalewaniu ciała zimną i ciepłą wodą. Wystarczy to czynić podczas wieczornego lub porannego prysznica, ażeby nie tracić na to dodatkowego czasu. Minimum trzy czy cztery razy należy zmienić temperaturę wody, aby zabieg przyniósł odpowiednie efekty. Domowe hartowanie spokojnie można robić każdego dnia. Fantastycznie zadba ono o układ immunologiczny. Hartowanie powinno wykonywać się w obecności kogoś.
Naturalne hartowanie organizmu jest nieocenionym środkiem na zapewnienie sobie lepszej odporności. A dodatkowo – jest to zabieg prosty i do tego całkowicie darmowy. Kiedy za suplementy na odporność trzeba wydawać niemałe kwoty, tak hartowanie organizmu nic nikogo nie kosztuje. Problemem jest tylko to, że trzeba przeznaczyć na nie trochę czasu. Jest to jednakże niewielki kłopot. Wystarczy bowiem każdego dnia przeznaczyć te dziesięć czy kilkanaście minut na zastosowanie wybranej metody hartowania.

Oddech
Jest niemało sposobów odprężenia, wyciszenia, skoncentrowania, odizolowania od natrętnych myśli. Jedną z nich jest mindfulness, czyli po prostu, mówiąc w naszym języku, uważność. Osadź się w teraźniejszości i skup się na swoim oddechu.
Skoncentruj się na tym co tu i teraz, a wszystkie myśli, które przebiegną przez twoją głowę w tym procesie, będą dużo bardziej zracjonalizowane. Może ich pojawić się niemało. Nie myśl o innych ludziach, o opiniach, o cudzych sukcesach. Ty także możesz dużo osiągnąć. Dopóki jednakże nie skoncentrujesz się na sobie, nic z tego nie ziści się.
Nierzadko nasze myśli umykają. Zwykle w dwa znane nam znakomicie kierunki. Albo rozpamiętujemy przeszłość i przeważnie w sposób negatywny, wyrzucając sobie mnóstwo rzeczy, decyzji. Drugi kierunek, to oczywiście przyszłość. Zastanawiamy się, co będzie dalejdalej z naszym życiem. Rozmyślamy o planach, może innej pracy, pieniądzach. Gdy opanowują Cię natarczywe myśli, usiądź wygodnie. Skup się na oddychaniu.
Proces uważności, czy jeżeli wolisz, mindfulness, nie rozwiąże wszystkich twoich problemów. Jednak codzienne, kilkuminutowe świadome oddychanie może dać naprawdę długofalowo fenomenalne efekty dla twojej psychiki i nastawienia do życia. Doświadcz. Nic nie tracisz, możesz jedynie zyskać. Zwłaszcza w tym zagonionym świecie taka praktyka jest na wagę złota.

Medytacja
Medytacja pojmowana jako skupienie uwagi na Bogu, skoncentrowanie się na modlitwie, jest wspaniałą łaską daną przez Boga ludziom nawróconym. Medytacja rozumiana jako wyciszenie się, uspokojenie myśli, może to być przykładowo kontemplacja piękna natury, jest rzeczą która może pomóc w odprężeniu psychicznym, nabraniu sił umysłowych, zdystansowaniu się do spraw codziennych. Natomiast techniki religii wschodnich, jak chociażby mantrowanie, są rzeczą złą, ponieważ w  przypadku osób wierzących w miejsce zaufaniu Bogu jako źródłu życia i miłości stawiają jakąś nieokreśloną samoświadomość i inne rzeczy niezgodne z wiarą chrześcijańską natomiast w przypadku osób niewierzących mogą blokować poznanie Boga.

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.